Blog

6 obchodních tipů od Ernesta Hemingwaye

Většině problémů, ve kterých se vlastníci firem ocitnou, se lze vyhnout pomocí dodržování těchto 6ti mocných pravidel od Ernesta Hemingwaye.

“Než začnete jednat, naslouchejte.
Předtím než zareagujete, přemýšlejte.
Než začnete utrácet, vydělávejte.
Předtím, než začnete kritizovat, vyčkejte.
Než se začnete modlit, odpusťte.
Předtím, než se vzdáte, alespoň to zkuste.”

~ Ernest Hemingway ~

Než začnete jednat, naslouchejte.

Pro mnoho podnikatelů je velmi lákavé dostat nápad nebo myšlenku a hned začít konat, aniž by předtím naslouchali nebo věnovali pozornost zpětné vazbě. Většinou to doprovází počáteční nával vzrušení a motivace, což znamená, že rozjet vše na plné pecky je až příliš jednoduché a končí to chycením se do “rychlostní” pasti. Začínat hodnotný projekt bez předchozího průzkumu je ztrátou času, peněz a počátkem totální frustrace.

Pamatujte: Připravit – Pozor – Start! A nikoliv Pozor – Start - Připravit…

Předtím než zareagujete, přemýšlejte

Nejlepším způsobem a garancí, jak dělat špatná rozhodnutí, je konat předtím, než byste strávili nějaký čas přemýšlením nad vzniklou situací. Jednou jsem mluvila s vlastníkem male firmy, který přišel o velkého klienta, protože reagoval na klientův email bez rozmyšlení. Email na první pohled zněl jako útok na kvalitu jeho uměleckých služeb a velmi ho to ranilo. Odpověděl rychle velmi nazlobeným emailem, kterým zaútočil na svého klienta. Klient reagoval až následující den, napsal, že s ním okamžitě rozvazuje spolupráci. Ukázalo se, že klientův email byl myšlen jako vtip. Vlastník male firmy si uvědomil, že udělal obrovskou chybu, protože když email ukázal svému partnerovi, ten okamžitě poznal, že se jedná o vtip. Přišel o 60% svého obratu jenom díky tomu, že reagoval bez rozmyšlení.

Než začnete utrácet, vydělejte

Vydělat peníze předtím, než je začnete utrácet, vyžaduje mnoho disciplíny. Žijeme ve společnosti, která silně podporuje myšlenku okamžitého uspokojení. Stačí zadat číslo Vaší kreditní karty do prázdného políčka a zbozi.cz nebo nějaký jiný eshop Vám dodá cokoliv poptáváte až k Vašim dveřím do druhého dne. Jestli se můžete vyhnout úvěrům, udělejte to. Zajistěte, aby pro Vás vydělávali Vaše vlastní peníze, ne úvěry a úvěrové společnosti. Ne, není to jednoduché, ale určitě to je možné.

Předtím, než začnete kritizovat, vyčkejte

Kritika může být bolestivá, takže se skutečně vyplatí počkat, předtím, než s ní začnete. Život je příliš krátký na to, abyste ho strávili zneklidňováním svého okolí. Zamyslete se na chvíli nad tím, čeho chcete svojí kritikou dosáhnout. Nabídnout kritiku, když Vás o to požada někdo, kdo respektuje Vaše názory, je velmi odlišná věc a nesouvisí s kritizováním někoho, kdo o Váš názor nežádal. Jestli už musíte kritizovat někoho, nebo jeho práci, alespoň podejte nějaké užitečné a nápomocné odpovědi. Také se ptejte sami sebe proč musíte být tak kritičtí a čeho jste tím dosáhli. Zkuste se na to ptát předtím, než začnete kritizovat.

Než se začnete modlit, odpusťte

Je těžké se někam v životě posunout, když nejste připravení odpouštět. Nedávno jsem musela uhradit účet na desetitísíce korun, protože někdo jiný nesplnil podmínky dodání podle smlouvy a prakticky mi nezbylo nic jiného, než účet zaplatit osobně. Nicméně jsem se ujistila o tom, že tomuto dodavateli okamžitě odpustím. Ve skutečnosti mu nepřeji nic jiného, než štěstí a spokojenost. Nezapomněla jsem na to, co mi udělal, protože kdybych na to zapomněla, nemohla bych se z toho poučit. Nemá ale žádnout cenu živit svůj vlastní vztek a hořkost. Jak se říká – dokud si Vy nesete svoji zášť, druhá strana tančí.

Snažte se ponaučit. Použijte špatnou zkušenost jako lekci. Nedovolte aby se to opakovalo. A pak jděte dál.

Než se rozhodnete vzdát se, zkuste to!

Podle mých zkušeností se lidé vzdávají moc brzy. Například, existuje mnoho webů, které se rozhodnou pro content marketing, ale které skončí poté, co autor napsal a publikovat pár tuctů článků. Než content marketing dostane šanci stát se hodnotným aktivem, marketingové oddělení se rozhodne, že to nefunguje a autor přestane psát. Místo toho, aby začali s předsevzetím, že alespoň jeden rok budou psát pravidelně hodnotné články, než se rozhodnou toho nechat, vzdají to hned na začátku. O neúspěchu tak rozhodli sami, protože se vzdali příliš brzy a tím nebyl v podstatě úspěch vůbec možný. Jestli budete něco zkoušet, tak skutečně zkoušejte a snažte se. Dejte si závazek, který je založen na realistických datech, a pak se ho držte. Váš úspěch a víra v sebe tak poroste raketovým tempem!

Want to receive the week’s best marketing TIP, design tech resources straight to your inbox?

Send us your email:

Contact

Out Of Office, s.r.o.

APlaská 3
Praha 5 - Újezd, Malá Strana
150 00

T+420 226 002 310