Blog

Je váš marketing dost dobrý aby vydržel?

Lidé v minulosti stavěli hrady a zámky tak, aby vydrželi po staletí. Vyžadovalo to dlouhé plánování, hodně času, chytrých hlav, těžké práce a peněz. Výsledkem byly stavby, které byly postaveny tak dobře, že ještě po mnoha staletích je lidé používali k bydlení a při troše úprav a rekostrukcí by některé z nich bylo možné používat k bydlení ještě dnes.

Marketing, který vydrží

Mnoho vlastníků malých firem začíná brát marketing vážně až v momentě, kdy je něco přinutí k akci. Může to být ztráta největšího klienta, změna požadavků na příjem z firmy, nová konkurence nebo najednou zjistí, že jejich firma dosáhla určité hranice a dále již neroste. Když se dostanou do této situace, začnou používat proaktivní marketing. Zaujmou taktický přístup a většinou vyzkouší:

  • Reklamu
  • Networking
  • Email marketing
  • Marketing na sociálních sítích

Poté,  když je největší krize zažehnána, se stáhnou zpět do své původní rutiny. Marketing již není jejich prioritou. V podstatě dělají reaktivní marketing, tj. když je něco špatně. Není to součástí strategie jejich firmy a není to zabudováno do všeho, co dělají.

Problém s reaktivním, taktickým marketingem

Výzou reaktivního marketingu je, že pokaždé začínáte znovu, od nuly. Nemáte vybudované žádné vztahy s lidmi, kteří jsou příjemci Vaší marketingové zprávy. Je to pomalý, vleklý a velmi drahý způsob, jak budovat firmu a má slabou působnost. Níže je příklad jak Vás někdo, kdo používá dlouhodobý strategický marketing, lehce získá jako klienta.

Proaktivní, strategický marketing

Představte si, že chcete změnit Vašeho dlouholétého emailového providera. Možná byl Váš starý dobrý emailový provider prodán. Jakmile se konkurence dověděla o prodeji hlavního poskytovatele emailových služeb, začne Vám chodit hromada obchodních nabídek. Ale Vy žádného z nich neznáte, takže Vás kontaktují jako naprosto neznámé firmy, o kterých nic nevíte. Neznáte jejich značku, nevíte nic o jejich produktech.

Zároveň, celou dobu co Vás tito neznámí chlapíci obtěžují svými nabídkami, Vy pravděpodobně přemýšlíte o některém z poskytovatelů, které znáte, například Google mail. Gmail totiž z té řady vyčnívá a zde jsou důvody proč:

  • Pořád vidíte jejich logo a myšlenka na to, co reprezentuje je příjemná
  • Za celá léta o nich často čtete, vesměs pozitivní zprávy
  • Jejich posty jsou velmi poučné a informativní
  • Jejich přístup k biznisu a podpoře zákazníků je velmi profesionální a kreativní

Takže si řejmě otevřete nakonec účet u Googlu. Bude to velmi jednoduché, protože budete mít pocit, že je už léta znáte.  Tím, že strategicky a proaktivně postupně přidávají hodnotu svojí značce průběžným způsobem, roztrousili svá semínka všude kolem a teď Vás jednoduše motivují a získají jako klienta.  

Průběžný, strategický marketing buduje vztahy

Google zaujímá pozornost, protože přidává hodnotu trhu. Jejich průběžný a strategický přístup způsobuje, že si zákazníci a potencionální zákazníci ve svých hlavách vyhradili pro ně místo a mají je tam jako důvěryhodného providera. Společnosti, o kterých jste nikdy neslyšeli a které Vás najednou začali bombardovat svými reklamními zprávami, Vás jednoduše pouze obtěžovali. Neznali jste je.  Začínali od skice a nezískali tím vůbec žádnou kredibilitu. Mezi Vámi a jejich značkou nebyl vybudovám žádný vztah.  

Vím, že nemáte čas

Vím, že jste jako vlstníci malých a středních firem velmi zaneprázdnění a není jednoduché najít čas na to, abyste vždy dělali přínosný a hodnotný marketing. Nicméně tím, že vyvinete marketingovou strategii a budete ji budovat a brát jako součást Vašeho biznisu, budete v budoucnu mnohem jednodušeji získávat pravidelný přístun dobrých a vysoce kvalitních zákazníků a obchodních poptávek. Tento přístup je také vynikajícím řešením velkých výkyvů v obchodních činnostech, se kterými tolik středně velkých firem často bojuje, tj. období, kdy je velký nával práce střídá období prakticky bez zakázek.

Ve zkratce: udělejte z marketingu průběžnou součást Vašeho každodenního biznisu a budujte vztahy s lidmi ještě předtím, než si uvědomí, že Vás potřebují.

Want to receive the week’s best marketing TIP, design tech resources straight to your inbox?

Send us your email:

Contact

Out Of Office, s.r.o.

APlaská 3
Praha 5 - Újezd, Malá Strana
150 00

T+420 226 002 310