Blog

Neúspěch se neděje přes noc

Jedním z důvodů, proč tolik inteligentních a těžce pracujících vlastníků firem neuspěje, je skutečnost, že neúspěch se neděje přes noc. Neúspěch je na první pohled jen velmi málo patrný. Pomalu se k vám plíží. Jenom zřídka je výsledkem nějakého katastrofálního rozhodnutí, ale většinou je výsledkem často se opakujících malých chyb.

Zde je jenom pár příkladů:

  • když příliš tlačíte svým marketingem na lidi, trochu to vaší firmě ublíží
  • když si myslíte, že ušetříte peníze tím, že si věci uděláte sami, místo abyste si najali účetní nebo profesionála v marketingu, web designéra atd., opět to vaší firmě trochu ublíží
  • když kopírujete komunikaci a networking od vaší konkurence, ublíží to vaší firmě trochu 
  • když dokážete vyjmenovat všechny členy rozhodovací komise nejlepší realitní show v televizi, ale nevíte kdo jsou nejvlivnější lidé na vašem trhu, tak to vaší firmě také trochu ublíží
  • když dopustíte, aby vaše amatérsky vypadající webové stránky poškozovaly vaše jméno, tak to ublíží vaší firmě také

Úspěch se také neděje přes noc

Stejně tak, jako neúspěch, ani úspěch se neděje přes noc. Lidé samozřejmě chtějí úspěch přes noc a proto se prodává tolik nesmyslných knih o úspěchu přes noc, pořádá se hromada seminářů a webinářů, které vám to slibují. Ve skutečnosti, dosažení úspěchu trvá dlouho. Také se k vám plíží. Je to velmi zřídka výsledek jednoho chytrého rozhodnutí, ale většinou spoustou často se opakujících chytrých rozhodnutí. A to trvá nějaký čas.

Zde je pár příkladů:

  • když se naučíte, jak získat postavení na trhu, tak, že nebudete muset tlačit na lidi reklamou, tak to trochu posílí váš byznys
  • když se rozhodnete najmout si experta, který vám pomůže tam, kde potřebujete, místo toho abyste dělali všechno sami a snažili se svépomocí uspět v těžkém ekonomickém období, tak to vaši firmu trochu posílí
  • když přestanete používat sociální sítě pouze pro získávání lajků a začnete místo toho budovat viditelnou profesionální prezentaci vaší firmy, tako ji to také trochu posílí
  • když si uděláte čas a dozvíte se informace o lidech, kteří jsou vašimi potencionálními zákazníky tak, abyste jim mohli pomoct vyřešit jejich problémy a uchopíte tím obchodní příležitosti, tak to vaši firmu trochu posílí 
  • když zainvestujete do jednoduše a profesionálně vypadajících webových stránek nebo blogu, které posílí vaši marketingovou zprávu, tak to vaši firmu trochu posílí  

Propojení mezi neúspěchem a krátkodobým myšlením

Pokud chcete uspět ve střednědobém nebo dlouhodobém horizontu, musíte se vyvarovat rozhodnutí, založených na krátkodobých plánech. Krátkodobé přemýšlení znamená, že považujete investování firemních peněz za špatnou věc, a tak se tomu snažíte vyhnout. Lidé, kteří přemýšlejí krátkodobě, mají strach z investování, dokonce i z úplně základních investic, protože vidí jenom malé rozdíly mezi náklady a investicemi. Ve skutečnosti to jsou dvě velmi odlišné věci. Udržování nákladů na nízké úrovni je skvělá věc, ale nechat firmu vyhladovět ze základních investic je jako nedat rostlině přístup ke slunci.  

Krátkodobé myšlení nás také vede ke krátkodobým odpovědím. Jako každý podvodný hloupý webinář, software, elektronická kniha, seminář, které slibují rychlý úspěch nebo tajné tipy jak se stát rychle bohatým. Měli bychom být o něco chytřejší. Zkrátka, úspěch v byznysu vyžaduje dlouhodobou perspektivu. Pokud se vám nedaří dosáhnout výsledků, které požadujete, musíte konat. Kontaktujte nás pro konzultaci zdarma.

Want to receive the week’s best marketing TIP, design tech resources straight to your inbox?

Send us your email:

Kontaktujte nás

Out Of Office, s.r.o.

AKancelář Běžka, Běžecká 2
Praha 6 - Břevnov
160 00

T+420 731 606 350