Blog

Jak zaujmout ty nejlepší klienty

Určitě jste slyšeli pořekadlo, že kadžý v biznisu řeší problémy. Tento názor je typický. Potvrzuje skutečnost, že každá firma existuje proto, aby vyřešila alespoň jeden problém. Čím je problém větší, tím méně existuje lidí, kteří ho dokáží vyřešit a o to více peněz si tím pak mohou vydělat. A proto člověk, který dokáže vyřešit problém "kdo vyčistí moje auto" vydělává méně, než člověk, který vyřeší problém "kdo mne dopraví do Londýna na konci dnešního pracovního dne?"

Proč na tom záleží

Kolik dalších firem ve vašem okolí dokažé vyřešit stejný problém jako Vy? Pár jich je, je to tak? Tak proč se nazamyslíte nad zvýšením hodnoty vámi oskytovaných služeb tak, že vyvinete unikátní a hodnotou službu?

Představte si člověka ve vašem okolí, který nejenom umí řešit problémy, ale řeší je nevšedným způsobem. Udělejte z poskytování vašich služeb zajímavý a nevšedný zážitek. Pokud to uděláte, tak máte dobrou šanci, že:

  • zaujmete více zákazníků
  • vyděláte více
  • vytvoříte si výborné vztahy s klienty
  • udržíte si klienty déle
  • generujete tisíce dobrý referencí
  • a uděláte z Vašeho biznisu mnohem větší zábavu

Zajímaví obchodníci jsou atraktivní. Vyčnívají nad ostatnimi. Mluvíme o nich a máme k tomu důvod.

Jedním ze stavebních kamenů úspěšného podnikání je, že vlastník firmy pozná rozdíl mezi tím, za co lidé platí a co si kupují.

Placení a kupování

Chytří majitelé firem rozumí tomu, že lidé platí za produkt nebo službu, ale kupují si zážitek.

Například, když jdou lidé do kavárny, platí za kávu. Důvodem proč platí za kávu je, že si kupují zážitek - vypít si kávu na pěkném místě s ostatními lidmi, kteří také rádi pijí kávu a číst, nebo pracovat nebo surfovat na webu atd.. Můžou si také koupit stejně dobrou kávu v místním obchodě a připravit si ji doma za zlomek nákladů v porovnáním s tím, co zaplatí v kavárně. Nicméně doma z toho nemají stejně dobrý zážitek. 

Je to skvělý zážitek, který omlouvá o 300% vyšší cenu, kterou zákazník zaplatí za kávu ve vyhlášené kavárně radši, než aby si ji připravil doma. Vyhlášená kavárna nezkouší urputně Vám prodat kávu levněji než váš lokální obchod. Oni prodávají zážitek a účtují za to prémiové ceny. Zde je velká lekce pro každého, kdo má plné zuby cenově citlivých zákazníků. Zážitek, který poskytujete, se musí zlepšit, pokud již nechcete oslovovat ty méně hodnotné zákazníky a konkurovat pouze cenou.

Jaký zážitek nabízíte?

Takže jaký zážitek nabízíte Vašim klientům? Co děláte pro ně tak neodolatelného, aby udělali obchod právě s Vámi, nezávisle na Vašich poplatcích a cenách?

Pokud jste dříve tomuto nevěnovali mnoho pozornosti, tak vám doporučuji, abyste začali. Díky Googlu si dnes lidé mohou  najít nejlevnějšího poskytovatele ve vašem okolí v průběhu několika minut. Díky sociálním sítím se lidé mohu dovědět o těch poskytovatelích služeb ve vašem okolí, kteří nabízejí nezapomenutelný zážitek.  

Nezávisle na tom, jestli chcete prodávat Vaše služby za nejnižší ceny, začněte přemýšlet o tom, jak se stát tou firmou, o které každý mluví. Pokud to uděláte, oslovíte mnohem více klientů referencemi než kdykoliv předtím a už nikdy nebudete muset bojovat s konkurencí pomocí Vašich cen. Já chci pomoct svým klinetům dostat se do takového pozice, vřele to doporučuji!

Want to receive the week’s best marketing TIP, design tech resources straight to your inbox?

Send us your email:

Contact

Out Of Office, s.r.o.

AKancelář Běžka, Běžecká 2
Praha 6 - Břevnov
160 00

T+420 731 606 350