Blog

Je váš marketing dost dobrý aby vydržel?

Lidé v minulosti stavěli hrady a zámky tak, aby vydržely po staletí. Vyžadovalo to dlouhé plánování, hodně času, chytrých hlav, těžké práce a peněz. Výsledkem byly stavby, které byly postaveny tak dobře, že ještě po mnoha staletích je lidé používali k bydlení a při troše úprav a rekostrukcí by některé z nich bylo možné používat ještě dnes.

Marketing, který vydrží

Mnoho vlastníků malých firem začíná brát marketing vážně až v momentě, kdy je něco přinutí k akci. Může to být ztráta největšího klienta, změna požadavků na příjem firmy, nová konkurence nebo najednou zjistí, že jejich firma dosáhla určité hranice a dále již neroste. Když se dostanou do této situace, začnou používat proaktivní marketing. Zaujmou taktický přístup a většinou vyzkouší:

  • Reklamu
  • Networking
  • Email marketing
  • Marketing na sociálních sítích

Poté,  když je největší krize zažehnána, se stáhnou zpět do své původní rutiny. Marketing již není jejich prioritou. V podstatě dělají reaktivní marketing, tedy pouze když je něco špatně. Není to součástí strategie jejich firmy a není to zabudováno do všeho, co dělají.

Problém s reaktivním, taktickým marketingem

Výzou reaktivního marketingu je, že pokaždé začínáte znovu, od nuly. Nemáte vybudované žádné vztahy s lidmi, kterým sdělujete vaši reklamní zprávu. Je to pomalý, vleklý a velmi drahý způsob, jak budovat firmu a má slabou působnost. Níže je příklad jak vás někdo, kdo používá dlouhodobý strategický marketing, lehce získá jako klienta.

Proaktivní, strategický marketing

Představte si, že chcete změnit vašeho dlouholetého poskytovatele ingernetu. Možná byl váš starý dobrý poskytovatel internetu prodaný. Jakmile se konkurence dozvěděla o prodeji vašeho poskytovatele internetu, začne vám chodit hromada obchodních nabídek. Ale vy žádného z nich neznáte, takže vás kontaktují naprosto neznámé firmy, o kterých nic nevíte. Neznáte jejich značku, nevíte nic o jejich produktech.

Zároveň, po celou dobu, co vás tito neznámí chlapíci obtěžují svými nabídkami, vy pravděpodobně přemýšlíte o některém z poskytovatelů, které znáte, například Airwaynet, O2 nebo vodafone. Oni totiž z té řady vyčnívají a zde jsou důvody proč:

  • Pořád vidíte jejich logo a myšlenka na jejich služby je pozitivní
  • Za celá léta o nich často čtete, vesměs pozitivní zprávy
  • Jejich posty jsou velmi poučné a informativní, jejich reklamy jsou vtipné
  • Jejich přístup k byznysu a podpoře zákazníků je velmi profesionální a kreativní

Takže si zřejmě otevřete zřídíte smlouvu u některého z nich. Bude to velmi jednoduché, protože budete mít pocit, že je už léta znáte.  Tím, že strategicky a proaktivně postupně přidávají hodnotu svojí značce průběžným způsobem, roztrousili svá semínka všude kolem a teď vás jednoduše motivují a získají jako klienta.  

Průběžný, strategický marketing buduje vztahy

Vodafone má naši pozornost, protože trhu přidává hodnotu. Jejich průběžný a strategický přístup způsobuje to, že si zákazníci a potencionální zákazníci ve svých hlavách vyhradili pro ně místo a mají je tam jako důvěryhodného poskytovatele. Společnosti, o kterých jste nikdy neslyšeli a které vás najednou začali bombardovat svými reklamními zprávami, vás jednoduše pouze obtěžovali. Neznali jste je.  Začínali od skice a nezískali tím vůbec žádnou kredibilitu. Mezi vámi a jejich značkou nebyl vybudovám žádný vztah.  

Vím, že nemáte čas

Vím, že jste jako vlastníci malých a středních firem velmi zaneprázdnění a není jednoduché najít čas na to, abyste vždy dělali přínosný a hodnotný marketing. Nicméně tím, že vyvinete marketingovou strategii a budete ji budovat a brát jako součást vašeho byznysu, budete v budoucnu mnohem jednodušeji a pravidelně získávat přístun dobrých a vysoce kvalitních zákazníků a obchodních poptávek. Tento přístup je také vynikajícím řešením velkých výkyvů v obchodních činnostech, se kterými tolik středně velkých firem často bojuje, tj. období, kdy se velký nával práce střídá období prakticky bez zakázek.

Ve zkratce: udělejte z marketingu průběžnou součást vašeho každodenního programu a budujte vztahy s lidmi ještě předtím, než si uvědomí, že vás potřebují.

Want to receive the week’s best marketing TIP, design tech resources straight to your inbox?

Send us your email:

Kontaktujte nás

Out Of Office, s.r.o.

AKancelář Běžka, Běžecká 2
Praha 6 - Břevnov
160 00

T+420 731 606 350