Blog

Tajemství reklamy, která se šíří sama a prodává.

Zde je jedna velmi efektivní marketingová rada pro vás! Bude se vám líbit..... Ukážu vám, jak udělat takovou reklamu, která je pro lidi hodnotná a má takovou sílu, že je inspiruje k nákupu vašeho zboží či služeb. Poznatek je založený na mojí práci s klienty, která zahrnuje krátkou případovou studii. 

Přijímat zprávu nebo jí věnovat pozornost?

Je obrovský rozdíl mezi tím, když někdo přijímá vaši zprávu a tím, když jí někdo skutečně věnuje pozornost.

Podívejme se na tento příklad: televizním divákům je vysílána cílená marketingová zpráva (televizní reklama) v průběhu televizního vysílání - uprostřed filmu nebo podobně. Co většina z nás udělá? Přepneme rychle na jiný program nebo si jdeme mezitím udělat kávu. Jenom proto, že nám někdo vysílá svoji zprávu neznamená, že ji skutečně věnujeme pozornost.

Aby vaše reklama fungovala, musíte vysílat skvělou zprávu těm správným lidem. Aby to bylo srozumitelné, položím vám následující otázku, kterou si, prosím zodpovězte:

Pokud přestanete posílat své newslettery nebo publikovat blog nebo vysílat reklamu atd. bude to někomu chybět?

Když si v rychlosti promítnete reklamy, které každodenně vidíte, pro většinu lidí bude úpřimná odpověď znít: NE! Jsme neustále bombardování hloupými marketingovými zprávami bez inspirace a vnímáme je spíše jako obtěžování než jako něco skutečně hodnotného.

Samozřejmě až na několik málo výjimek mezi malými a středními firmami, které skutečně produkují takový marketing, který je pro lidi hodnotný a určitě by jim chyběl.

Níže v tomto článku Vám popíšu proces tvroby takové reklamy.

Nejdříve vysvětlím, proč je všude kolem tolik hloupé a neefektivní reklamy.

Nudné řešení je levné, rychlé a jednoduché.

Je velmi levné, rychlé a jednoduché vytvořít nudnou reklamu a ukázat ji masivní audienci. Důvodem je, že v současnosti neexistují prakticky žádné vstupní bariéry. Před dekádou bylo všechno v mnohém jiné, složitější. Pokud chtěl vlastník malé nebo střední firmy rozeslat svoji marketingovou zprávu 50.000 lidem, musel utratit skutečně velký balík peněz:

  • musel pokrýt náklady ba nákupem adres pro potenciální zákazníky
  • pak musel zaplatit za všechny tištěné materiály
  • potom musel zaplatit nějaké firmě, která by materiály vložila do obálek a potiskla 50.000 adresami
  • skutečně vysokým nákladem bylo samotné poštovné

Stálo to desetitisíce korun, vlastník firmy musel velmi dlouho a intenzivně přemýšlet o hodnotě toho, co vkládá do obálek protože pokud to udělal špatně, tak prodělal velký balík peněz.

Dnes je všechno jinak

Stejný vlastník malé firmy může v roce 2021 zasáhnout 50.000 lidí tak, že použije levný emailingový software instalovaný na vlastním počítači. Nestojí to skoro nic. Když se nepodaří, možná zítra to bude lepší. Nikdy nebylo jednodušší rozesílat nudnou, hloupou, nepromyšlenou a nekreativní reklamu. Takže to je přesně to, co mnoho malých a středních firem, nebo i velkých firem dělá. A proto máte tolik spamu ve vaší poště a na vašich účtech na sociálních sítích.

A zde je to, co musíte udělat vy

Existuje alternativní přístup, o který se s vámi chci podělit proto, aby lidé váš marketing vítali a sdíleli ho a koupili vaše služby či zboží. Vyžaduje to však, abyste udělali přesný opak marketingu, který z 99% vidíte kolem sebe.

Je to o posunutí marketingu z úrovně, kdy z ní chcete těžit v první řadě vy na úroveň, ve které z ní budou těžit nejdříve zákazníci a až poté vy. Je to o produkování takového obsahu (rádiového sdělení, TV reklamního sdělení, PR článků, newsletterů, emailingů, letáků, ..atd.) který poskytuje samostatnou hodnotu těm, kteří ji přijímají.To znamená, že získají skutečně hodnotou informaci, nezávisle na tom, jestli u vás utratí nějaké peníze.

Příklad jak to funguje

Představte si, že máte psa a jdete s ním na kontrolu k veterináři. Tam se zaregistrujete a ve formuláři zároveň požádáte o zasílání novinek pro majitele psů. Posílají vám tipy a nápady, jak se starat o psa, aby byl zdravý a spokojený. Ve spod každého emailu je na ně kontakt, takže pokud budete potřebovat veterináře, můžete jim kdykoliv zavolat. Tyto informace zdarma vám připadají natolik hodnotné, že je pošlete dalším deseti přátelům, kteří také mají psa.

Ti si také požádají o zasílání emailů a pak to pošlou dalším svým přátelům, kteří mají psa a tak dále. Neskutečně hodnotná a přesně zacílená audience čtenářů roste a roste.

Velmi brzy, část z těchto čtenářů potřebuje také zajít se svým psem k veterináři. Veterinář má zanedlouho stovky klientů.

Teď porovnejte veterinářův přístup a typický marketing, který kolem sebe většinou vidíme:

  • veterinář nemusí platit za drahou reklamu v rádiu
  • nemusí kupovat databáze pro rozesílání mailů
  • nemusí trávit mnoho hodin na nudných networkingových akcích
  • určitě nemusí obtěžovat lidi svojí nevyžádanou reklamou na sociálních sítích nebo žádat cizí lidi o doporučení na LinkedIn
  • nemusí prakticky investovat do ničeho jiného, než do kreativity a vytvoření zajímavého obsahu svého newsletteru

Tento příklad ukazuje, jak malá firma může masivně vyrůst pomocí hodnotného marketingu tím, že šíří skutečnou hodnotu a nikoliv nevyžádanou poštu. Pokud vidíte potenciál v tvorbě takovéhoto hodnotného marketingu, může to poztivně ovlivnit vývoj vaší firmy. Velmi doporučuji udělat z tohoto přístupu prioritu pro váš marketing. Pokud potřebujete odbornou asistenci, jsme tu pro Vás.

Want to receive the week’s best marketing TIP, design tech resources straight to your inbox?

Send us your email:

Kontaktujte nás

Out Of Office, s.r.o.

AKancelář Běžka, Běžecká 2
Praha 6 - Břevnov
160 00

T+420 731 606 350