Blog

Jeden rychlý marketingový tip

Jedním ze zlatých pravidel úspěšného marketingu je přesné definování potenciálního zákazníka nebo klienta. Poté co zjistíte přesnou cílovou skupinu, soustřeďte se výhradně na ní. Toto je přesný opak přístupu, který má většina vlastníků malých a středních firem, kteří se snaží být tak trochu relevantní pro všechny a výsledkem pak je, že nejsou úplně relevantní pro nikoho.

Nedělejte to. Vážně. Poškozuje to váš marketing i váš obchod.

Zde je alternativa...

Kdo je vaše cílová skupina?

Abyste mohli dělat úspěšný marketing, musíte přesně definovat, komu chcete vaše produkty a služby nabízet. Tito lidé jsou vaší hlavní cílovou skupinou. Na ní musíte soustředit všechny vaše marketingové aktivity. Tyto lidi musíte mít pořád na mysli, když budete dělat obchodní nebo marketingová rozhodnutí.  

Samozřejmě, že budete mít i vedlejší cílové skupiny, každá firma i každý obor má vedlejší cílové skupiny. Pokud jste firma Apple Inc., potom vaší vedlejší cílovou skupinou jsou lidé, kteří chtějí levné technologie. Pokud jste McDonalds, potom se příliš nebudete soustředit na lidi, kteří nesnáší hamburgry.

Nechtějte se zalíbit všem

Rozhodněte se, jaký je profil vašeho ideálního zákazníka a potom:

  • zkuste si s nimi v duchu povídat
  • používejte jejich jazyk
  • zjistěte na čem jim záleží
  • buďte tam, kde jsou i oni
  • zjistěte jaké problémy řeší ve svém oboru
  • nabídněte jim řešení a odpovědi
  • staňte se pro ně užitečným zdrojem

Je to mnohem efektivnější způsob pro růst vaší firmy než je jiná vágní alternativa a obecné oslovování všech.

Svým marketingem můžete zasáhnout velkou, cílenou komunitu vlastníků firem. Je to jednoduché, rychlé a není to nijak drahé. Zde zjistíte jak to funguje.

Want to receive the week’s best marketing TIP, design tech resources straight to your inbox?

Send us your email:

Kontaktujte nás

Out Of Office, s.r.o.

AKancelář Běžka, Běžecká 2
Praha 6 - Břevnov
160 00

T+420 731 606 350